感情用事是失败者的生理缺陷

Impossible - James Arthur

James Arthur英国歌手(慵懒沙哑声线)、词曲创作人,2012年参加英国选秀节目x-factor(英国偶像)第九季获得冠军。赛后推出个人首支单曲即大获成功,一举登上英国金曲排行榜冠军。比赛中的各种惊艳改编使他成为了最终的冠军。相信这首《Impossible》也是相当有名,大家肯定有所耳闻。

出生在离异家庭的Arthur,青春期有着桀骜不驯的叛逆,甚至被停学处分,可是在音乐上的天分,以及对音乐的不离不弃,还有对音乐绝对认真的态度,最后是独特完美的声线,终于使他在人生上获得新生。这首比赛后Arthur翻唱的impossible,该单曲首日卖出18.7万创历届冠军首日最高销量纪录,并且以首周49万的销量成为英国金曲榜冠军。我觉Arthur独特的慵懒声线和极富感情的演唱,以及对音乐的认真的态度,决定了他的成功。他的声音的确蛮令人着迷的慵懒声音的背后蕴含着爆发,给人相当不错的感觉。

以下是歌词:

I remember years ago
犹记得多年前有人告诉我
Someone told me I should take
Caution when it comes to love
I did, I did

 当爱来临时要多加小心,我铭记在心
And you were strong and I was not
你太强大,我却承受不来
My illusion, my mistake

对你抱有幻想就是我的错误
I was careless, I forgot ,I did
面对着你,我疏忽,忘记了忠告,确实忘了
And now when all is done ,There is nothing to say
当一切尘埃落定说什么都无可挽回

You have gone and so effortlessly
你如此轻易抽身离去
You have won ,You can go ahead tell them
你赢了,你可以去告诉人们
Tell them all I know now

告诉他们我的现状
Shout it from the roof tops
在屋顶上大声宣布
Write it on the sky line
将之书写于天际
All we had is gone now
我拥有的一切都已成空
Tell them I was happy
告诉他们我空欢喜一场
And my heart is broken
心已支离玻碎
All my scars are open
身心伤痕累累
Tell them what I hoped would be , Impossible, impossible
告诉他们我的愿望不过是空中楼阁,一梦黄粱
Impossible, impossible

如空中泡沫,随风飘散
Falling out of love is hard
失去爱让人痛苦
Falling for betrayal is worst
你的背叛更让我心疼不止
Broken trust and broken hearts
I know, I know。
不再信任,破碎的心
清醒了,明白了
Thinking all you need is there

曾以为了解你的所需
Building faith on love is worst
曾对爱与诺言坚信不疑
Empty promises will wear
但虚假的诺言终被拆穿
I know, I know
心碎了,清醒了
And now when all is done ,There is nothing to say
当一切尘埃落定说什么都无可挽回
And if you're done with embarrassing me
若你一切只是让我难堪
On your won you can go ahead tell them
随你便,你可以去告诉人们
Tell them all I know now
告诉他们我的现状
Shout it from the roof tops
在屋顶上大声宣布
Write it on the sky line
将之书写于天际
All we had is gone now
我拥有的一切都已成空
All we had is gone now
我拥有的一切都已成空
Tell them I was happy
告诉他们我空欢喜一场
And my heart is broken
心已支离玻碎
All my scars are open
身心伤痕累累
Tell them what I hoped would be , Impossible, impossible
告诉他们我的愿望不过是空中楼阁,一梦黄粱
Impossible, impossible
如空中泡沫,随风飘散

I remember years ago
犹记得多年前有人告诉我
Someone told me I should take
Caution when it comes to love
I did, I did
 当爱来临时要多加小心,我铭记在心
Tell them all I know now
告诉他们我的现状
Shout it from the roof tops
在屋顶上大声宣布
Write it on the sky line
将之书写于天际
All we had is gone now

我拥有的一切都已成空
Tell them I was happy
告诉他们我空欢喜一场
And my heart is broken
心已支离玻碎
oh  oh oh oh ..

Impossible, impossible

如空中泡沫随风飘散
Impossible, impossible
不过是空中楼阁,黄粱一梦
Impossible, impossible
如空中泡沫随风飘散
Impossible, impossible
不过是空中楼阁,黄粱一梦

评论 ( 19 )
热度 ( 244 )

© AHERO | Powered by LOFTER